Sorry, the offer is not available,
but you can perform a new search or explore similar offers:

Data Scientist

Persyaratan**Qualification**:Min. Bachelor's Degree in Machine Learning, Statistics, Applied Math, or related fieldMin. 1 (one) year of practical experience ...


From Pt Neural Technologies Indonesia - Jakarta

Published a month ago

Wet Lab Technician Bgsi

**Job Identification**- 15758**Locations**- Jakarta Pusat, Indonesia**Posting Date**- 01/21/2024, 05:35 PM- 02/04/2024, 10:59 AM**Job Schedule**- Full time**...


From United Nations Development Programme (Undp) - Jakarta

Published a month ago

Manager Scientific Affairs

Be a part of a revolutionary change At PMI, we've chosen to do something incredible. We're totally transforming our business and building our future on one c...


From Pt Hm Sampoerna Tbk. - Jakarta

Published a month ago

Monitoring Evaluation And Learning Specialist

Yayasan Inisiatif Perubahan Akses menuju Sehat (IPAS) Indonesia, is a local foundation works as affiliation of Ipas global so that women and girls have impro...


From Ipas - Jakarta

Published a month ago

Data Scientist

Data Scientist
Company:

Pt Astra International Tbk


Place:

Jakarta


Job Function:

Science

Details of the offer

Deskripsi Pekerjaan
* Menganalisis data penjualan dan perilaku pengguna di platform website untuk mengidentifikasi tren, pola, dan wawasan bisnis yang dapat meningkatkan efisiensi dan strategi pemasaran.
* Menggunakan alat dan teknik analisis data untuk menyusun laporan dan presentasi yang informatif, serta memberikan rekomendasi berdasarkan hasil analisis untuk mendukung pengambilan keputusan dalam perusahaan.
* Berkolaborasi dengan tim pengembangan dan data engineer untuk memahami dan memanfaatkan sumber data yang relevan, serta membantu dalam pengembangan alur kerja data (data pipelines) yang diperlukan untuk analisis data yang efisien.
* Menerapkan teknik machine learning dan kecerdasan buatan (artificial intelligence) untuk membangun model prediktif yang mendukung perusahaan dalam pengambilan keputusan bisnis yang lebih tepat dan akurat dalam penjualan mobil bekas.




Persyaratan
* Gelar Sarjana dari jurusan Teknik Informatika/Sistem Informasi/Teknik Komputer/Manajemen Informatika atau bidang terkait dari universitas terkemuka dengan IPK minimal 3,00.
* Minimal 1 tahun pengalaman kerja secara keseluruhan dan pengetahuan mengenai analisis dan pengolahan data.
* Memiliki kompetensi dalam Statistical Analysis, Machine Learning, Data Visualization, Programming Language (Python, R, SQL), Big Data Technologies (Hadoop, Spark, NoSQL), Data Cleaning & preprocessing, Business Acumen.
* Kemampuan interpersonal, analisis, dan komunikasi yang kuat.
* Bersedia bekerja di kantor (lokasi: Jakarta)


Source: Grabsjobs_Co

Job Function:

Requirements

Data Scientist
Company:

Pt Astra International Tbk


Place:

Jakarta


Job Function:

Science

Built at: 2024-05-17T03:37:18.566Z